Interoute förvärvar molnföretag och utökar sitt Enterprise-erbjudande

Report this content

Interoute Communications Ltd har förvärvat engelska Quantix och stärker nu sin molnbaserade unified ICT-strategi genom att addera applikationstjänster till sitt data- och hostingerbjudande. Interoute ser även möjligheten att hantera internationella kunders databasapplikationer, inklusive Oracle och SQL, som molnbaserad tjänst från Quantixs ”OraCloud”-plattform.

Quantix kärnverksamhet innefattar hanteringen av databasapplikationer och tillhörande infrastruktur. Quantix är Oracle Platinum Partner och blev utnämnd till en av Storbritanniens ledande molnbolag under 2011.

-          Interoutes strategi är att erbjuda kunder en heltäckande portfölj av lösningar och tjänster från marken (infrastruktur och anslutning) till molnet (privata molntjänster); förvärvet av Quantix kompletterar vårt erbjudande på ett bra sätt, säger Joacim Hillervik, Nordenchef på Interoute. Vi kommer att fortsätta bygga på Quantix specialkompetens, och huvudkontoret i Nottingham kommer även att bli kompetenscentrum för applikationsförvaltning och utveckling av molntjänster.

-          Vi har byggt en stark och lojal kundbas i Storbritannien och genom samgåendet med Interoute kan vi nu erbjuda våra tjänster över hela Europa, säger Simon Goodenough, VD på Quantix. Det finns en naturlig koppling mellan vårt och Interoutes erbjudande och vi är glada att få vara med på resan mot att bli Europas ledande leverantör av molnbaserade tjänster.

För mer information, vänligen kontakta:
Stina Astner, Nordisk marknadschef Interoute
Mobil: +46 (0) 76-526 2042
E-post: stina.astner@interoute.com

Om Interoute
Interoute Communications Ltd äger och förvaltar Europas största molntjänstplattform, som omfattar över 60 000 km av upplyst fiber, 8 hosting datacenter och 32 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 140 datacenter i Europa från tredjepart. Bland Interoutes kunder återfinns internationella företag, Europas stora telekomoperatörer och de största operatörerna i Nordamerika, Öst- och Sydasien samt myndigheter och universitet. Unified ICT är attraktivt för företag som vill ha en skalbar, säker och gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur. Med etablerad verksamhet över fastlandet i Europa, Nordamerika och Dubai, äger Interoute även finmaskiga stadsnät runt om i Europas stora affärscentra. www.interoute.se

Taggar: