Interoute lanserar nya säkerhetstjänster i det privata molnet

Report this content

Interoute svarar på det ökade hotet av nätattacker genom att införa nya säkerhetstjänster i sitt egna paneuropeiska moln. De nya tjänsterna gör det möjligt för företag att säkra system för meddelandefunktioner, samt stoppa skadligt innehåll och DDoS (Denial of Service) attacker vars avsikt är att skada webbplatser eller hota företagsnätverk.

-          Det är svårt för det enskilda företaget att förutspå omfattning och typ av nätattack, vilket den senaste tidens angrepp på privata nätverk är en skarp påminnelse om, säger Joacim Hillervik, Nordenchef för Interoute. Introute ställer höga krav på sina säkerhetstjänster, vilka är anpassade för att kunna hantera näthotens föränderliga natur. Det är både enklare, säkrare och mer kostnadseffektivt för företag att köpa säkerhet som tjänst via oss än att själva installera och uppdatera hård- och mjukvara.

Genom att flytta säkerhetstjänster till Interoutes privata molnplattform kan företagen själva logga in på Interoutes webbportal ”The Cloud Store” och enkelt övervaka, utvärdera samt rapportera incidenter när de inträffar. Högpresterande sensorer inbyggda i kärnan av Interoutes nätverk skyddar företagen från nätattacker genom att avleda skadlig trafik från det privata molnnätverket till ett säkerhetsverktyg där trafiken rengörs.

Interoute arbetar aktivt för att utveckla sin säkerhetsportfölj och under första halvan av 2012 introduceras tjänster som omfattar certifiering och kapacitet för kryptering, nästa generations applikations-brandväggar, säker e-post, arkivering samt säkerhet av slutpunkt. Under andra halvan av 2012 kommer säker lagring, policy- och sårbarhetshantering, säkerhetsinformation, event management samt validerade hot-feeds vara tillgängligt.

För mer information, vänligen kontakta:
Stina Astner, Nordisk marknadschef Interoute
Mobil: +46 (0) 76-526 2042
E-post: stina.astner@interoute.com

Om Interoute
I
nteroute Communications Ltd äger och förvaltar Europas största molntjänstplattform, som omfattar över 60 000 km av upplyst fiber, 8 datacenter och 32 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 140 datacenter i Europa från tredjepart. Bland Interoutes kunder återfinns internationella företag, Europas stora telekomoperatörer och de största operatörerna i Nordamerika, Öst- och Sydasien samt myndigheter och universitet. Unified ICT är attraktivt för företag som vill ha en skalbar, säker och gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur. Med etablerad verksamhet över fastlandet i Europa, Nordamerika och Dubai, äger Interoute även finmaskiga stadsnät runt om i Europas stora affärscentra. www.interoute.se