Interoute och SIPCOM levererar Microsoft Lync Server 2010 i Europa

Report this content

Interoute integrerar SIPCOMs Unified Communication-plattform i sitt paneuropeiska moln; ett strategiskt partnerskap för att leverera Microsoft® Lync™ Server till företag runt om Europa. Effektivare kommunikation med anställda oavsett var de fysiskt befinner sig har resulterat i ett kraftigt ökat intresse av Lync från större företag, där integrerad telefoni, videokonferens och multimedia efterfrågas.

Det nya partnerskapet möjliggör för företag att flytta både inkommande och utgående VoIP kommunikation globalt till ett och samma gränssnitt, utan att behöva kombinera flera komplexa programvaruarkitekturer. Microsofts användarlicensavtal, License Mobility through Software Assurance, gör det lättare för företag att byta till en hostad molnmiljö utan ytterligare kostnad.

Joacim Hillervik, Nordenchef på Interoute kommenterar affären:

-          Det finns ett verkligt behov av att förse organisationer med fullständiga Unified Communications-tjänster som hjälper dem att möta förändrade behov i affärskommunikationen. Genom att samarbeta med SIPCOM gör vi det lättare än någonsin för organisationer runt om i Europa att förbättra sin kommunikation. Vi har redan flera testprojekt och fullskaliga implementeringar pågående i Norden.

-          Vi är mycket nöjda över vårt nya partnerskap med Interoute. Utbredningen av Interoutes paneuropeiska moln innebär att vi nu kan erbjuda våra kommunikationsprodukter bredare än tidigare, och Interoutes expertis inom SIP Trunking kompletterar vårt Lync 2010 erbjudande väl, säger Daniel Allan, CEO för SIPCOM.

Den gemensamma molnmiljön gör det möjligt för företag att köra Microsoft Lync per användare vilket medför en ökad flexibilitet och förbättrad avkastning per investering. Genom kombinerade erbjudanden kan företag nyttja Interoutes kompletta utbud av Unified Connectivity, Communications och Computing.

-          Unified Communications kombinerar styrkan i Lync 2010 med det bästa partnerekosystemet, och Interoute kan, via sitt EMEA-nätverk och molnplattform, leverera en förstklassig användarupplevelse till företagskunder, säger Andrew Lund, EMEA Director, B2B Channels, Hosting och Partner Cloud på Microsoft. Vår certifiering av Interoute One innebär även att Interoutes kunder kan dra nytta av fullständigt Microsoftstöd.

I oktober i år utnämndes Interoute till Unified Communications European Service Provider of the Year på Frost & Sullivan European ICT Awards 2011.

För mer information, vänligen kontakta:
Stina Astner, Nordisk Marknadschef Interoute
Mobil: +46 (0) 76-526 2042
E-post: stina.astner@interoute.com

Om Interoute
Interoute Communications Ltd äger och förvaltar Europas största molntjänstplattform, som omfattar över 60 000 km av upplyst fiber, 8 hosting datacenter och 32 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 140 datacenter i Europa från tredjepart. Bland Interoutes kunder återfinns internationella företag, Europas stora telekomoperatörer och de största operatörerna i Nordamerika, Öst- och Sydasien samt myndigheter och universitet. Unified ICT är attraktivt för företag som vill ha en skalbar, säker och gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur. Med etablerad verksamhet över fastlandet i Europa, Nordamerika och Dubai, äger Interoute även finmaskiga stadsnät runt om i Europas stora affärscentra. www.interoute.se