Svenska Fotbollförbundet och INTERSPORT förnyar samarbetet

Report this content

Nu är det klart att Intersports och Svenska Fotbollförbundets samarbete förlängs i ytterligare sex år. Samarbetet är Intersports största och innefattar även Landslagets fotbollsskola, Sveriges största fotbollsskola för ungdomar.

Sveriges största sportkedja har nu tecknat ett nytt samarbetsavtal med Sveriges största sport – fotboll. Samarbetet mellan Intersport och Svenska Fotbollförbundet (SvFF) startade för drygt tio år sedan och det nya avtalet sträcker sig fram till 2019.

Vi är mycket glada över att få fortsätta vårt långa samarbete med Svenska Fotbollförbundet. Fotboll står för en tredjedel av allt idrottande i Sverige och engagerar allt från elit till föreningar och gammal såväl som ung, säger Erik Andersch, marknadschef Intersport.

Sveriges populäraste fotbollsskola

Intersport har ett stort intresse i svensk fotboll, inte minst genom de lokala handlarnas engagemang i föreningar runt om i landet. En del i avtalet med SvFF innebär också att Intersport är samarbetspartner till Landslagets fotbollsskola som startades för att fler ska upptäcka glädjen med fotboll. Närmare 50 000 ungdomar deltar varje år för att utvecklas och på sikt kanske bli en av våra framtida svenska fotbollshjältar.

Vi är glada och stolta att förlänga vårt samarbete med Intersport i ytterligare sex år. Genom samarbetet får vi en partner som genom sin stora bredd i både sortiment och täckning möjliggör en fortsatt utveckling av bland annat Landslagets fotbollsskola, men också tillgängligheten av SvFF:s och adidas nya och gemensamma kollektion. Intersport är en självklar och viktig medspelare för SvFF, säger Camilla Hagman, kommunikationschef på Svenska Fotbollförbundet.

Landslagsdressen finns till försäljning i Intersports butiker från vecka 4.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Erik Andersch, marknadschef Intersport
076-635 48 42, erik.andersch@intersport.se

Camilla Hagman, kommunikationschef Svenska Fotbollförbundet
070-666 62 25, camilla.hagman@svenskfotboll.se

INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2011 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,2 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 400 butiker i 40 länder. Under 2011 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt. Läs mer på: www.intersport.se

Taggar: