Intertek blir auktoriserad servicepartner till Fluke i Sverige.

Från och med 1 oktober 2014 tar Intertek över som auktoriserad servicepartner till Fluke Sverige AB.

I augusti i år slöt det globala provnings- och certifieringsföretaget Intertek och testinstrumentföretaget Fluke Sverige AB ett treårigt samarbetsavtal som innebär att Intertek blir Flukes auktoriserade servicepartner i Sverige.

Som auktoriserad partner tar Intertek över ansvaret för service, kalibrering samt reservdelar till Flukes test- och mätinstrument. Detta gäller såväl garantiärenden som övriga reparationer, uppgraderingar och kalibreringsuppdrag från Fluke Sverige AB.

Paula Sadler, ASP & VAS-chef för EMEA på Fluke, kommenterar det nya samarbetet så här:

– För oss var det viktigt att hitta en servicepartner som var väletablerad i Sverige, öppen för nya möjligheter, framsynt och flexibel. Intertek har redan ett passande tjänsteutbud och vi ser att våra företag kompletterar varandra väl. Under de närmaste månaderna kommer vi att ha ett nära strategiskt samarbete för att säkerställa att vi kan växa tillsammans framöver.

– Vi är stolta och glada över att påbörja detta samarbete med Fluke Sverige AB, som är den ledande aktören i branschen, säger Lars Andersson, teknisk chef för kalibrering på Intertek. Målsättningen med samarbetet är att vi ska kunna öka servicegraden, korta ledtiderna och förenkla rutinerna för Flukes kunder.

Citat

Paula Sadler, ASP & VAS-chef för EMEA på Fluke
Vi är stolta och glada över att påbörja detta samarbete med Fluke Sverige AB, som är den ledande aktören i branschen. Målsättningen med samarbetet är att vi ska kunna öka servicegraden, korta ledtiderna och förenkla rutinerna för Flukes kunder.
Lars Andersson, teknisk chef för kalibrering på Intertek