Fujifilm väljer intranät från Intranet2day

Report this content

Fujifilm väljer intranät från Intranet2day Fujifilm vill skapa en naturlig plats för företagets informationsflöde och har valt plattformen Intranet2day Server för sitt nya intranät. I samarbete med Cross Internet installerar och anpassar Intranet2day ett användarvänligt system som passar Fujifilms behov. - Vi valde Intranet2day Server därför att verktyget är enkelt att använda och innehåller de funktioner som våra medarbetare efterfrågar. Vi gjorde en förstudie och blev glatt överraskade när vi fann en standardprodukt som var så komplett och matchade våra krav och önskemål. Nu kommer vi att kunna skapa och sprida information inom företaget på ett smidigt och funktionellt sätt, säger Anna Pella, projektledare på Fujifilm. Intranet2day Server är en webbaserad intranät/portalmjukvara som lätt installeras i ett Windowsnätverk och erbjuder funktioner som publicering sverktyg, ämnesportaler, bevakning och diskussionsforum. Genom intranätet görs delade dokument sökbara och tillgängliga via olika ämnesportaler. Produkten erbjuder även integration med Microsoft Outlook och Microsoft Exchange. - Vi välkomnar Fujifilm som ny kund och ser fram emot ett spännande samarbete, säger Sten Svensson, teknisk projektledare på Intranet2day. Cross Internet har ett övergripande ansvar för projektet och kommer även att utbilda informationsansvariga på Fujifilm. Ytterligare information finns på www.intranet2day.se eller kontakta Anna Pella, projektledare, Fujifilm Sverige AB, tel 08-605 142 18, 0702- 73 13 07 David Olsson, vd, Intranet2day AB, tel 08-663 30 99, 0709-10 60 30 Gustaf Snöbohm, projektledare, Cross Internet, tel 08-729 11 00, 0706-89 12 19 Fujifilm Sverige AB är generalagent för Fuji Photo Films produkter inom affärsområdena foto, grafiska produkter och medicin & forskning. Företaget har 140 anställda och omsätter cirka 520 MSEK. Intranet2day AB grundades 1999 och är en Microsoft Certified Partner. Företaget utvecklar webbaserad mjukvara för intranät och extranät. Produkten Intranet2day Server riktar sig mot företag, samt europeiska ISP/ASP:er. Cross Internet ingår i Cross Communication, som kombinerar affärsutveckling, webbutveckling, reklam och PR/information för att hitta den bästa lösningen - som är något utöver den förväntade. Vi riktar oss till företag som inser att framgång handlar om genomtänkt och väl planerad kommunikation. Koncernen består av de fyra samverkande företagen Cross Management, Cross Information, Cross Advertising samt Cross Internet. Vi har ett sjuttiotal medarbetare med kontor i Stockholm och Västerås. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT01040/bit0001.pdf