INTRO INRED utvecklar koncept för ny italiensk restaurang

Report this content

Asso di Quadri är namnet på den nya italienska restaurangen på Stockholms Centralstation.  Göteborgsbaserade Intro Inred har utvecklat ett helhetskoncept för restaurangen med inriktning på en modern, varm och smakfull restaurangmiljö.

I norra delen av Stockholms Centralstation slår imorgon torsdag Asso di Quadri upp sina portar till den nya restaurangen. På de 127 kvm ryms en restaurangdel och bar för 81 sittande gäster med en lounge längre in i lokalen. Under dagtid serveras en italiensk buffé och på kvällen är det servering och bar med fullständiga rättigheter.

Asso di Quadri är italienska för ruter ess som enligt astrologiska termer står för en positiv förändring, goda nyheter och en gåva. Symboliken är tänkt att beskriva restaurangupplevelsen och ruterformen har använts genomgående i inredningen. Mönstret syns bland annat på bardisken, de specialtillverkade möblerna och på avskärmningsväggarna i lokalen. En ombonad och inbjudande restaurangmiljö har skapats med textilier i varma färger som bryter av mot det mörka plankgolvet, stenväggen och de metalliska detaljerna i koppar och guld.

”250 000 människor passerar Stockholms Centralstation varje dag så det är en fantastisk genomströmning. Asso di Quadri är ett nytt spännande koncept, känslan är genuin och samtidigt modern. Vi är glada att vara på plats mitt i händelsernas centrum och hoppas att många kommer att uppskatta såväl maten som den inbjudande miljön. Och kanske besöka Asso di Quadri för att få en stunds avkoppling,” säger Wictoria Ostrelius, inredningsdesigner och grafisk formgivare hos Intro Inred.

För mer information, v.v. kontakta:
Wictoria Ostrelius
Intro Inred AB
Inredningsdesigner och grafisk formgivare
+ 46 706 72 72 21
Wictoria@introinred.se

Intro Inred
startade sin verksamhet år 2004. Sedan dess har många lyckade kreativa koncept och vackra miljöer skapats. I portfolion finns även inredning av hotell, kontor, restauranger, butiker och privata hem. Wictoria Ostrelius som äger Intro Inred har varit med i såväl TV- som radiosammanhang och pratat om inredning. www.introinred.se

Taggar:

Snabbfakta

Asso di Quadri är namnet på den nya italienska restaurangen på Stockholms Centralstation. Göteborgsbaserade Intro Inred har utvecklat ett helhetskoncept för restaurangen med inriktning på en modern, varm och smakfull restaurangmiljö.

Citat

Wictoria Ostrelius, inredningsdesigner och grafisk formgivare hos Intro Inred