Utrikesresan börjar mellan Himmel och Hav

Report this content

Under våren fick det göteborgsbaserade företaget INTRO INRED det prestigefyllda uppdraget att inreda den hittills största restaurangen på Arlanda flygplats, Terminal 2. Konceptet går under namnet Himmel & Hav och den 540 kvm stora lokalen består av ett stort brasseri, en loungedel samt en bar.

Utmaningen var att skapa ett helhetskoncept för en bred målgrupp med fokus på såväl funktionalitet som avkoppling. Intro Inred jobbade utifrån inspirationen ”en globetrotter möter en modern Indiana Jones”. Passdokument och resehandlingar från gamla sjömän letades upp och id-kort, stämplar och foton utgör en röd tråd i inredningen. Exempelvis som en dekorativ fondtapet i brasseriet och som bardiskfront.

Färgskalan är sober och materialvalen består av mörka träslag och läder. Utvalda böcker, fotografier och resväskor är några av de detaljer som bidrar till globetrotter-känslan. Sist men inte minst finns det gott om grönska i olika kompositioner.

Företaget Salt & Mortel har stått för byggnation och leverans av alla snickerier.

För mer information och bilder:

Wictoria Ostrelius
Intro Inred AB
Inredningsdesigner och grafisk formgivare
+ 46 706 72 72 21
Wictoria@introinred.se

Intro Inred
startade sin verksamhet år 2004. Sedan dess har många lyckade styling-uppdrag genomförts. I portfolion finns även inredning av hotell, kontor, restauranger, butiker och privata hem. Wictoria Ostrelius som äger Intro Inred har varit med i såväl TV- som radiosammanhang och pratat om inredning. Flera inredningsmagasin; bl a Plaza Magazine, Residence, Hus & Hem och Världsnyheter har anlitat Wictoria som koordinator, krönikör och stylist. www.introinred.se

Taggar:

Snabbfakta