Intrum Justitia öppnar kontor i Lettland

Report this content

Intrum Justitia öppnar kontor i Lettland Först i branschen med baltiskt nätverk Intrum Justitia, en av Europas ledande koncerner inom kundfordringshantering, startar egen verksamhet i Lettlands huvudstad Riga. De lettiska kunder får tillgång till ett internationellt nätverk som erbjuder ett komplett utbud av RMS-tjänster, det vill säga hela kedjan från utskick av faktura till dess att betalning av beställda varor eller tjänster sker. "Den nya etableringen gör att vi nu har egna kontor i 21 europeiska länder", säger Peter Sjunnesson, Intrum Justitias koncernchef. "Allt tyder på att Lettlands stabila ekonomiska tillväxt kommer att fortsätta och vi bedömer att det därmed finns en stark efterfrågan på marknaden för Intrum Justitias lösningar inom det område som vi kallar Receivables Management Services, RMS." "Våra internationella kunder efterfrågar allt oftare lösningar för flera länder", fortsätter Peter Sjunnesson, "och det nya kontoret i Riga gör vårt baltiska närvaro komplett." "Intrum Justitias tidigare etableringar i Estland och Litauen har utvecklats snabbt, säger Thomas Feodoroff, chef för Intrum Justitia i Finland och ansvarig för verksamheten i regionen. "När Lettland 1990 tillät inkassoverksamhet var landet först bland de baltiska staterna efter deras frigörelse från Sovjetunionen", kommenterar Thomas Feodoroff. "Efterfrågan på våra tjänster finns och jag tror därför att Intrum Justitia snabbt kan bygga en marknadsledande position." Med det lettiska förvärvet har Intrum Justitia koncernen verksamhet i 21 europeiska länder och omsätter över 2,3 miljarder kronor och har 2 400 anställda. Chef för Intrum Justitia i Lettland blir Aivars Jurcans. För ytterligare information kontakta Thomas Feodoroff, vd för Intrum Justitia, Finland, tel: +358 9 229 11 901, mobil: +358 405 000 591 eller informationsdirektör Anders Antonsson, tel: 08-616 78 18, mobil: 070-336 78 18. Intrum Justitia är en av Europas ledande leverantörer av tjänster för hantering av kundfordringar. Koncernen omsätter över 2,3 miljarder kronor och har omkring 2 400 anställda i 21 europeiska länder. Intrum Justitia erbjuder ett brett utbud av tjänster för hantering av företags- och konsumentfordringar. Intrum Justitia har en tillväxtstrategi som innebär att företaget avser att ta aktiv del i branschens konsolidering. Intrum Justitia förvärvade Dun & Bradstreets europeiska verksamhet för Receivables Management Services förra året. Ytterligare information finns på bolagets webbplats: www.intrum.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00140/wkr0002.pdf