Återköp av aktier i Intrum AB (publ)

Intrum AB (publ) (”Intrum”) har under perioden 2 november 2020 till och med den 6 november 2020 återköpt sammanlagt 125 000 egna aktier inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört i syfte att säkra Intrums förpliktelser (inklusive kostnader för sociala avgifter) enligt det långsiktiga incitamentsprogrammet 2020. Återköpsprogrammet, som Intrum offentliggjorde den 23 oktober 2020, är därmed avslutat då det maximala antalet aktier (250 000) har återköpts. Återköpsprogrammet har genomförs i enlighet med marknadsmissbruks­förordningen (EU) 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052 (”Safe harbour-förordningen”).

Under perioden 2 november 2020 till och med den 6 november 2020 har aktier återköpts enligt nedan.

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt transaktionsvärde per dag (SEK)
2 november 2020 25 000 223,6830 5 592 075,00
3 november 2020 25 000 233,3427 5 833 567,50
4 november 2020 25 000 235,8380 5 895 950,00
5 november 2020 25 000 240,9690 6 024 225,00
6 november 2020 25 000 240,0102 6 000 255,00

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Nordea Bank Abp för Intrums räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Intrums innehav av egna aktier per den 9 november 2020 till 850 000 aktier. Det totala antalet aktier i Intrum uppgår till 121 720 918 aktier.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande. Sedan den 23 oktober 2020 till och med den 6 november 2020 har sammanlagt 250 000 aktier återköpts inom ramen för programmet, motsvarande det maximala antalet återköpta aktier under programmet. För information om samtliga transaktioner i återköpsprogrammet hänvisas till Nasdaq Stockholms webbplats:

Viktor Lindeberg, Head of Investor Relations & Group Business Control
viktor.lindeberg@intrum.com
ir@intrum.com

Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 november 2020 kl. 15.00.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2019 hade bolaget intäkter på 16,0 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.