Audiocast med Magnus Lindquist, styrelseordförande för Intrum

Intrum bjuder in investerare och ägare till en audiocast med Magnus Lindquist, styrelseordförande för Intrum, onsdag den 24 augusti kl. 15.00.

Som tidigare meddelats beslutade Intrums styrelse den 21 augusti att utse Andrés Rubio till tillförordnad vd och koncernchef för Intrum med omedelbar verkan. I den här audiocasten kommer Magnus Lindquist, styrelseordförande för Intrum, att kommentera förändringen och svara på frågor från investerare och ägare. Audiocasten kommer att hållas på engelska.

För att lyssna på audiocasten via telefon, vänligen ring:

+ 46 8 505 583 52 (SE)
+ 44 33 330 092 63 (UK)
+ 1 646 722 49 03 (US)

Länk till audiocast

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Michael Ladurner, Ekonomi och finansdirektör
ir@intrum.com

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster på 24 marknader i Europa. Genom att hjälpa företag att få betalt och stötta människor med deras sena betalningar, leder Intrum vägen till en sund ekonomi och spelar en viktig roll i samhället i stort. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2021 hade bolaget intäkter på 17,8 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och är publikt noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.