Inbjudan till Intrums kapitalmarknadsdag 2023

Intrum bjuder in institutioner, investerare, analytiker och finansiell media till kapitalmarknadsdag den 13 september 2023.

Ledningen kommer att ge en uppdatering om Intrums strategiska prioriteringar för de kommande åren baserat på nyckeltemana "Förenkla & Fokusera" och "Växa & Transformera". Agendan kommer att omfatta information om nuvarande och planerade initiativ och fokusområden, förväntad finansiell utveckling inklusive av skuldsättningsgrad, tillhörande mål samt en uppdatering om Intrums bidrag till ett välfungerande finansiellt ekosystem.

Kapitalmarknadsdagen kommer att hållas på GT 30, Grev Turegatan 30, i Stockholm och streamas live den 13 september 2023, kl. 13.00 - 17.00.

Agenda i korthet

• 12:00 Registrering och lätt lunch
  • 13:00 till 17:00 Presentationer och frågor och svar
  • 17:00 Mingel

Anmälan är öppen på intrum.com/cmd2023

Om du vill delta i det fysiska eventet på GT30, vänligen registrera dig så snart som möjligt, dock senast den 23 augusti 2023.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Emil Folkesson, Head of CFO Office and Investor Relations Director
ir@intrum.com

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Genom att hjälpa företag att få betalt och stötta människor med deras sena betalningar, leder Intrum vägen till en sund ekonomi och spelar en viktig roll i samhället i stort. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2022 hade bolaget intäkter på 19,5 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.