Information angående föreslaget samgående mellan Intrum Justitia och Lindorff

Nordic Capital offentliggör överenskommelse med SEB Fonder, AMF och Lannebo Fonder om förslag till förändrade villkor för samgåendet mellan Intrum Justitia och Lindorff

Nordic Capital har idag offentliggjort att man träffat en överenskommelse med SEB Fonder, AMF och Lannebo Fonder om förslag till förändrade villkor för samgåendet mellan Intrum Justitia och Lindorff. Enligt överenskommelsen föreslås Intrum Justitias ägare erhålla 55% av aktierna i det sammanslagna bolaget, jämfört med 53% som offentliggjordes den 14 november 2016. SEB Fonder, AMF och Lannebo Fonder innehar sammanlagt cirka 17,2% av det totala antalet aktier, motsvarande samma antal röster, i Intrum Justitia per den 30 november 2016.

För ytterligare information, se http://news.cision.com/se/nordic-capital/r/nordic-capital-och-storagare-i-intrum-justitia-ar-overens-om-forslag-till-forandrade-villkor-for-sam,c2147507

Det föreslagna samgåendet mellan Intrum Justitia och Lindorff kommer att prövas vid en extra bolagsstämma som hålls imorgon den 14 december 2016.

För ytterligare information v g kontakta:

Mikael Ericson, VD och koncernchef, tel: 08 546 102 02

Erik Forsberg, Finansdirektör, tel: 08 546 102 02

Denna information är sådan information som Intrum Justitia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande
den 13 december 2016 kl 09.05 CET.

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 850 anställda och affärsverksamhet i 19 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till ca 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.