Intrum förlänger och utökar sin kreditfacilitet

Intrum har förlängt löptiden för sin kreditfacilitet (RCF) med fem plus ett år och har utökat beloppet från 1,375 miljarder EUR till 1,8 miljarder EUR. Den nya faciliteten kommer att tillgodose Intrums långsiktiga tillväxtambition och säkerställer en tillfredsställande likviditetsbuffert och Intrums investeringskapacitet framöver. Den nya faciliteten startar i januari 2020.

- Intrum har ökat antalet deltagande banker med åtta nya internationella långivare, samt säkerställt förbättrade villkor för att matcha vår ambition kring kapitalstruktur. Vi välkomnar de nya långivarna till Intrum och ser fram emot ett bra samarbete, säger Anders Engdahl, CFO för Intrum.

Dessutom har Intrum genomfört en Backstop-facilitet på 2 miljarder kronor för att täcka Intrums företagscertifikatsprogram. Faciliteten har en löptid på ett år som innehåller två förlängningsoptioner om vardera ett år och tillhandahålls av Intrums nordiska bankpartners.

Emil Folkesson, Group Treasury Director
emil.folkesson@intrum.com

Viktor Lindeberg, Head of Investor Relations
+46 8 546 102 02/+46 76 897 0708
viktor.lindeberg@intrum.com

Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2019-12-06 kl. 20.45.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper omkring 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget intäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com

Taggar: