Intrum har emitterat en obligation om 1,5 miljard kronor

Intrum AB (publ) har emitterat en 2-årig, senior, icke säkerställd obligation om 1,1 miljard kronor med rörlig ränta STIBOR 3m + 800 baspunkter samt en 2-årig, senior, icke säkerställd obligation om 0,4 miljard kronor med fast ränta 11,875 procent. Obligationerna utfärdas inom ramen för det existerande svenska MTN-programmet och kommer att noteras på Nasdaq Stockholm.

”Denna refinansiering bygger vidare på vår finansieringsplattform och ett genomtänkt förhållningssätt för att hantera våra skulder. Vi utvärderar kontinuerligt möjligheter att förlänga förfallotider och arbetar, tillsammans med våra investerare, för att över tid uppnå bästa möjliga prissättning givet rådande marknadsförhållanden. Som en följd av detta har vi under de senaste åren skapat en jämn förfallostruktur med en konkurrenskraftig genomsnittlig finansieringskostnad”, säger Michael Ladurner, Chief Financial Officer för Intrum.

Medlen kommer att användas för bolagets löpande verksamhet, inklusive återbetalning av existerande skuld.

Emil Folkesson, Head of CFO Office & Investor Relations
ir@intrum.com

Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 juni 2023 kl. 17.20 CET.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Genom att hjälpa företag att få betalt och stötta människor med deras sena betalningar, leder Intrum vägen till en sund ekonomi och spelar en viktig roll i samhället i stort. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2022 hade bolaget intäkter på 19,5 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.