• Intrum/

Intrum Justitia har fått förtroendet att ta hand om kravhanteringen hos Carlsberg Sverige

Intrum Justitia har tecknat ett nytt avtal med Carlsberg Sverige. Det nya avtalet sträcker sig över tre år, och omfattar inkassotjänster, juridiska tjänster, kreditbevakning samt kreditupplysningar, med möjligheter till utökning av fler tjänster under avtalsperioden. Övergången till Intrum Justitia som totalleverantör kommer att ske stegvis allt eftersom befintliga avtal med nuvarande leverantörer löper ut. Intrum Justitias kommer att leverera inkassotjänster med syftet att minimera kreditrisker och kreditförluster och samtidigt stödja goda kundrelationer mellan Carlsberg Sverige och dess kunder. Automatisering, effektiva webblösningar och anpassade rapportverktyg ger Carlsberg Sverige och Intrum Justitia mer tid till service till kunderna och att de hanteras på bästa sätt genom hela kreditprocessen. Parternas samlade kompetens och erfarenhet ger också möjlighet till ständiga förbättringar av kvalitet och effektivitet. - Vi valde Intrum Justitia för att uppnå en operativ och mer effektiv lösning som genererar ett bättre kassaflöde samt reducerade kreditförluster. Intrum Justitias professionalism och respekt mot kunderna var också viktiga kriterier, säger Anitha Thornlund, kreditchef på Carlsberg Sverige. - Intrum Justitias inkassotjänster ska stödja en effektiv och kvalitativ kreditprocess inom Carlsberg Sveriges olika produktområden och samtidigt underlätta en bra relation mellan Carlsberg Sverige och deras kunder. Vi kommer att hjälpa Carlsberg Sverige att reducera kreditförluster och frigöra tid för deras kärnverksamhet, säger Per-Henrik Persson, VD Intrum Justitia Sverige AB. Om Carlsberg Sverige Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet på 150 marknader. För ytterligare information kontakta gärna:

Per-Henrik Persson, VD Intrum Justitia Sverige Tel: 08 546 102 00

Annika Billberg, IR & Kommunikationsdirektör Tel: 08 546 102 03, 0702 67 97 91, E-mail: a.billberg@intrum.com

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 100 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2010 till 3,8 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com