Intrum Justitia ingår strategiskt ramavtal med brittisk myndighet

Intrum Justitias brittiska dotterbolag är ett av flera företag som ska bistå den brittiska myndigheten Department for Work and Pensions (DWP) att minska sina utestående fordringar. Myndighetens uppgift är att hjälpa människor till en situation där de får en inkomst från anställning och kan betala för sitt och sina barns försörjning samt spara till en trygg pension.

Intrum Justitias uppdrag är att inkassera obetalda socialförsäkringsavgifter och andra avgifter som ska betalas av brittiska arbetsgivare samt att se till att underhåll inbetalas av den förälder som inte bor med sitt barn.
De bolag som ingår i ramavtalet har valts ut i konkurrens och en viktig del i valet av Intrum Justitia är bolagets erfarenhet och kunnande i kombination med nödvändiga resurser för att delta i viktiga rikstäckande uppdrag.
”Vi är stolta över att kunna spela en nyckelroll med att hjälpa DWP att modernisera den sociala tryggheten”, säger Owen James, vd för Intrum Justitia England. Detta är ett viktigt uppdrag för Intrum Justitia, och vi ser goda möjligheter att utveckla detta under 2008 och framöver.
Att delta i ramavtalet ger oss även framtida möjligheter att samarbeta med andra myndigheter. Intrum Justitia har en viktig roll när det gäller att kommunicera med DWP:s kunder och förklara betydelsen av att underhållsbidrag betalas till de familjer som är i behov av understöd.”