Intrum Justitia initierar rekrytering av ny direktör för köpta fordringar

Stephan Ohlmeyer, Intrum Justitias direktör för köpta fordringar har valt att lämna koncernen för en senior roll hos ett amerikanskt Private Equity-företag. Han lämnar företaget den 1 april 2014 och processen för att rekrytera en ersättare har påbörjats. Intrum Justitias Koncernchef, Lars Wollung, kommer att agera tillförordnad direktör för köpta fordringar tills dess att rekryteringen är slutförd.

“De senaste åren har vi byggt en stark organisation för att ta Intrum Justitia till en ny nivå vad gäller sourcing- och analyskapacitet för portföljer med förfallna fordringar. Det är tråkigt att se Stephan lämna företaget, men jag känner mig trygg i att vi har ett starkt team som kommer att kunna fortsätta expandera den här delen av vår verksamhet, säger Lars Wollung, VD och koncernchef för Intrum Justitia.

För ytterligare information kontakta gärna:
Erik Forsberg, CFO

Annika Billberg, IR- och Kommunikationsdirektör
E-post:
a.billberg@intrum.com

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 600 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2013 till ca 4,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.