Intrum Justitia offentliggör prospekt

Intrum Justitia offentliggör prospekt avseende upptagande till handel av de aktier som emitterades till Lindorffs ägare samt fastställer slutlig teckningskurs.

Finansinspektionen har idag godkänt det prospekt Intrum Justitia har upprättat i samband med emissionen av aktier till Lindorffs ägare i enlighet med vad som kommunicerades den 27 juni 2017. Prospektet finns tillgängligt på Intrum Justitias webbplats, www.intrum.com.

Aktierna i Lindorff har slutligt upptagits i bolagets balansräkning till ett värde om cirka 17,3 miljarder kronor, motsvarande en teckningskurs om 292,80 kronor per aktie.

För ytterligare information v g kontakta:

Erik Forsberg, Ekonomidirektör

Tel: 08 546 102 02

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 4 200 anställda och affärsverksamhet i 21 länder. Koncernens omsättning uppgick 2016 till ca 6,1 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.