Intrum Justitia publicerar uppdaterat prospekt

Idag publicerar Intrum Justitia ett uppdaterat prospekt för Medium Term Notes (MTN), ett program med möjlighet att ge ut obligationer på den svenska marknaden om maximalt 3 miljarder SEK.

Det uppdaterade prospektet – liksom det ursprungliga, daterat 2012-02-15 – finns att ladda ner på Intrum Justitias hemsida, www.intrum.com, samt www.finansinspektionen.se.

För ytterligare information v g kontakta:

Erik Forsberg, CFO
Tel: 08 546 102 00

Annika Billberg, IR- och Kommunikationschef
E-post: a.billberg@intrum.com

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 100 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2010 till 3,8 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget intäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.