Intrum Justitia utser ny regionchef för Schweiz, Tyskland och Österrike

Thomas Hutter har utsetts till regionchef för Intrum Justitia i Schweiz, Tyskland och Österrike, Dach-regionen. Den hittillsvarande regionchefen för Dach-regionen, Benno E Oertig, kommer att inträda i rollen som Senior Advisor för koncernledningen och för VD:n och koncernchefen Lars Wollung. Thomas Hutter har varit anställd i Intrum Justitia i 15 år och har haft en framgångsrik karriär inom företaget. Han är för närvarande ansvarig för den operativa verksamheten i Dach-regionen, och har också varit verkställande direktör i Intrum Justitias framgångsrika schweiziska och österrikiska dotterbolag. - Jag vill tacka Benno E Oertig för den imponerande utvecklingen i Intrum Justitias Dach-region under de senaste 33 åren. Benno E Oertig har också varit en ledande entreprenör i uppbyggnaden av hela Intrum Justitia-koncernen till det ledande kredithanteringsföretaget i Europa. Jag uppskattar att han antar rollen som Senior Advisor, säger Lars Wollung, VD och koncernchef för Intrum Justitia. - Jag är också mycket glad att Thomas Hutter har accepterat att anta rollen som regionchef. Han har en gedigen bakgrund och omfattande erfarenhet av ledarskap inom kredithanteringsbranschen. Thomas kommer att bli en värdefull medlem i koncernledningen och ledare i vår Dach-region, fortsätter Lars Wollung. Thomas Hutter tillträder som regionchef den 3 augusti 2009. För ytterligare information v g kontakta: Lars Wollung, VD och koncernchef Tel: 08 546 102 02 Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1924 och har 3 400 anställda i 23 länder. Koncernens omsättning uppgick 2008 till 3,7 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com