Intrum Justitias kapitalmarknadsdag

Intrum Justitia håller idag en kapitalmarknadsdag i Stockholm

Under dagen kommer marknadssituationen samt förbättrande åtgärder för att nå tillväxt i den europeiska verksamheten att beskrivas. Koncernledningen kommer att presenteras och en närmare beskrivning av de två tjänsteområdena Financial Services och Credit Management Services kommer att ges.

På Kapitalmarknadsdagens agenda står bland annat:
• Financial Services – produktutveckling inom finansiella tjänsteområdet inklusive Purchased Debt.
• Credit Management Services – att verka i ett utmanande marknadsklimat, trender och aktiviteter.

Vidare kommer vi att gå igenom utvecklingen i de två regionerna Skandinavien och Schweiz, Tyskland & Österrike där intensifierade försäljnings åtgärder i kombination med fokus på effektivitet kommer att bidra till fortsatt tillväxt.

Kapitalmarknadsdagen äger rum i Stockholm, tisdagen den 1 juni 2010 mellan kl 12.00-17.00. Plats: Summit Grev Turegatan i Stockholm.

Hela programmet finns på www.intrum.com.

För ytterligare information v g kontakta:

Lars Wollung, VD och koncernchef
Tel: 08 546 102 00

Bengt Lejdström, Ekonomi- och finansdirektör
Tel: 08 546 102 37

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 400 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2009 till 4,1 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com