Intrum och Sainsbury’s Bank ingår samarbete

Intrum UK har tecknat avtal med Sainsbury’s Bank och Argos Financial Services för att hantera deras inkassoverksamhet och sena betalningar.

Avtalet innebär att Intrum under white lable kommer att ta över ansvaret för inkassering och sena betalningar när det gäller produkterna för lån, kreditkort och kundkort.

"Jag är väldigt nöjd över att se det här betydelsefulla partnerskapet mellan Intrum UK och Sainsbury's Bank. Mandatet är ett kvitto på Intrums långa erfarenhet av hållbar inkassering och förmåga att leverera mervärde till våra uppdragsgivares kundresa; både när det gäller att minska utestående krediter men också i fråga om regelefterlevnad och god kundvård”, säger Anette Willumsen, MD CMS Sales & Service Development and Markets.

Partnerskapet innebär att dagligvarukedjans bank kommer att kunna dra nytta av Intrums skräddarsydda insamlingsteknologi och prisbelönta kundservice.

"Vi är glada över att få arbeta med varumärkena Sainsbury's och Argos och kunna leverera en effektiv och framåtlutad inkasseringstjänst", säger Eddie Nott, MD för Intrum UK. ”Våra medarbetare, system och teknologi ökar inte bara effektiviteten; de levererar också den bästa möjliga upplevelsen för konsumenten. Detta betyder tillgång till ett brett utbud av digitala verktyg samt en individuellt anpassad och personlig kundservice när det behövs.”

Intrums teknologi inkluderar egenutvecklad programvara, kundundersökningar i realtid, samtalsanalys, sårbarhetsbedömningar och alternativ för digital självbetjäning.

Anna Fall, Chief Brand & Communications Officer
+46 70 996 98 21
anna.fall@intrum.com

Ian Davies, Client & Sales Director to Intrum UK
Phone: + 44 7960 580 747
Email: ian.davies@intrum.com

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2021 hade bolaget intäkter på 17,8 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.