Intrum signerar lånefacilitet om EUR 100 miljoner

Intrum AB (publ) har signerat en senior säkerställd lånefacilitet på två år med en internationell bank. Faciliteten kan nyttjas upp till EUR 100 miljoner med en kupongränta om 450 baspunkter över EURIBOR för den relevanta ränteperioden.

“Jag är nöjd över att ha tecknat det här avtalet vilket visar på de starka relationerna vi har till våra bankpartners. Förutom att faciliteten har attraktiva villkor och bidrar till ökad tillgänglig likviditet, är avtalet ett bevis på vår förmåga att taktiskt hantera vår skuld i takt med att vi verkställer på vår strategi; att minska skuldsättningen och risken på vår balansräkning samtidigt som det tar oss närmare målet om att bli mer kapitallätta, vilket vi annonserade på kapitalmarknadsdagen”, säger Michael Ladurner, Chief Financial Officer för Intrum.

Medlen kommer att användas för bolagets löpande verksamhet, inklusive återbetalning av existerande skuld.

Emil Folkesson, CFO Office and Investor Relations Director
ir@intrum.com

Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 november 2023 kl. 09.15.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 20 marknader i Europa. Genom att hjälpa företag att få betalt och stötta människor med deras sena betalningar, leder Intrum vägen till en sund ekonomi och spelar en viktig roll i samhället i stort. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2022 hade bolaget intäkter på 19,5 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.