Nytt datum för Intrum Justitias årsstämma 2017

Styrelsen har idag beslutat att Intrum Justitias årsstämma ska hållas den 29 juni 2017, inte den 25 april 2017 som tidigare meddelats. Förändringen är en följd av konkurrensprövningen av EU-kommissionen med anledning av samgåendet med Lindorff.

Processen fortlöper enligt plan med målet att slutföra transaktionen under andra kvartalet, i linje med vad som tidigare kommunicerats. Årsstämman kan komma att tidigareläggas beroende på tidpunkt för EU-kommissionens besked.

För ytterligare information v g kontakta:

Erik Forsberg, Ekonomidirektör
Tel: 08 546 102 02

Annika Billberg, Kommunikationsdirektör
Tel: 070 267 97 91

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 4 000 anställda och affärsverksamhet i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2016 till ca 6,1 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.