Presentation av Intrum Justitia AB:s resultat för andra kvartalet 2009, den 20 juli 2009

Delårsrapporten presenteras vid en telefonkonferens måndagen den 20 juli kl 09:00, efter offentliggörande av kommunikén kl 07:00 Lars Wollung, VD och koncernchef och Monika Elling, CFO presenterar resultatet och svarar på frågor. Telefonkonferensen hålls på engelska. För att delta i telefonkonferensen, v g ring +44 (0)20 7806 1968 (UK) eller +46 (0)8 5051 3643 (SE), följt av kod 4415665. Direktsänd audiocast på www.intrum.com eller www.Financialhearings.com Bokslutskommunikén offentliggörs kl 07:00 För ytterligare information v g kontakta: Sophie Hammarskjöld, Chief Communications Officer Tel: 08 546 102 03, mobil: 076-768 52 63 E-post: ir@intrum.com Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 400 anställda i 24 marknader. Koncernens omsättning uppgick 2008 till 3,7 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com