Presentation av Intrum Justitia ABs resultat för januari-juni 2014

Intrum Justitia AB publicerar delårsrapport för januari-juni 2014 den 17 juli 2014, kl 07.00 CET. Delårsrapporten presenteras vid telefonkonferens kl 09.00 samma dag.

Lars Wollung, VD och koncernchef och Erik Forsberg, Ekonomi- och finansdirektör, presenterar resultatet och besvarar frågor. Presentationen kommer att hållas på engelska.

För att lyssna till konferensen via telefon, vänligen ring +44 (0) 20 766 020 81 (UK) eller +46 (0) 8 519 993 65 (SE).

Länk till direktsänd audiocast via www.intrum.com eller www.financialhearings.com.

Deltagare uppmanas att registrera sig på www.financialhearings.com eller skicka e-post till hearings@financialhearings.com i förväg.

För ytterligare information v g kontakta:

Erik Forsberg, CFO

Tel: 08 546 102 02

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 600 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2013 till ca 4,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget intäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.