Presentation av Intrums resultat för januari-september 2017

Intrum publicerar delårsrapport för januari-september 2017 den 18 oktober 2017, kl 07.00 CET. Delårsrapporten presenteras vid telefonkonferens kl 09.00 samma dag.

Mikael Ericson, VD och koncernchef och Erik Forsberg, Ekonomi- och finansdirektör, presenterar resultatet och besvarar frågor. Presentationen kommer att hållas på engelska.

För att lyssna till konferensen via telefon, vänligen ring:
+46 (0) 8 566 427 00 (Sverige)
+44 (0) 20 300 898 07 (UK)

Direktsänd audiocast via www.intrum.com eller www.financialhearings.com.

Erik Forsberg, Ekonomi- och finansdirektör
Tel: 08–546 102 02

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 23 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper över 100 000 företag runt om i Europa. Under de tolv månader som avslutades i mars 2017 hade bolaget  proformaintäkter på 12,9 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.