Stephan Ohlmeyer utsedd till ny Direktör för köp av förfallna fordringar vid Intrum Justitia

Stephan Ohlmeyer har utsetts till ny Direktör för köp av förfallna fordringar vid Intrum Justitia. Stephan har över 10 års erfarenhet av investeringar i europeiska låneportföljer inom Goldman Sachs, Värde och senast inom Och-Ziff. Stephan Ohlmeyer är tysk, med en doktorsexamen i Matematisk Fysik samt är brittisk Chartered Financial Analyst (CFA).

Stephan Ohlmeyer påbörjar sin anställning i slutet av juni 2013. Kari Kyllönen, nuvarande Direktör för köp av förfallna fordringar, återgår då till sin tidigare roll som Vice Verkställande Direktör vid Intrum Justitia.

”Jag är mycket nöjd med att vi har kunnat rekrytera Stephan Ohlmeyer. Stephan har en mycket framgångsrik bakgrund i vår bransch, med ett stort internationellt nätverk. Vi har haft en mycket god utveckling för vår verksamhet inom köpta fordringar sedan starten och Stephan är rätt person att leda den fortsatta tillväxten här under de närmaste åren. Jag är också glad att Kari Kyllönen, grundaren och arkitekten bakom vår verksamhet inom köpta fordringar kvarstår i koncernen som Vice Verkställande Direktör, vilket säkrar en fortsatt god kontinuitet i takt med att Stephan går in i sin nya roll”, säger Lars Wollung, VD och koncernchef vid Intrum Justitia.

För ytterligare information v g kontakta:

Lars Wollung, VD och koncernchef

Annika Billberg, IR- och Kommunikationschef
E-post: a.billberg@intrum.com

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 100 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2010 till 3,8 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com