Årets stora UX-konferens snabbt slutsåld

Biljetterna till årets stora UX-konferens From Business to Buttons i Stockholm sålde slut på tre veckor. Det stora intresset har föranlett att konferensen utökats med hundra extra platser som även de gick åt snabbt. Intresserade utan biljetter sätter nu upp sig på en kölista. From Business to Buttons är ett unikt event för Skandinavien där de vassaste experterna och flitigaste praktikerna inom så kallad UX (User Experience) träffas för att lyssna och diskutera det senast inom användbarhet, web design, sociala medier, mobilt och ny teknik.

-  Vi visste att det fanns ett starkt intresse för UX-frågor då flera av våra kunder frågat oss om när vår uppskattade From Business to Buttons konferens skulle göra comeback. Och även om vi har höga förväntningar på oss själva och konferensen så är vi mycket glada samt i ärlighetens namn lite överraskade över den enormt positiva respons som vi fått från marknaden. Samtidigt är det fullt förståeligt att konferensen lockar publik med tanke på hur affärskritisk UX-frågan blivit samt det faktum att vi erbjuder ett mycket gediget konferensprogram och en imponerande talarlista som inom kort kommer släppas i sin helhet. Det säger Pia-Karin Åkesson, Marknadschef på inUse.

Kort om From Business to Buttons
Konferensen samlar deltagare och föreläsare från hela världen där branschens framkant delar med sig av kunskap och den senaste forskningen rörande UX. Allt för att driva utvecklingen framåt och skapa digitala lösningar i världsklass. From Business to Buttons vänder sig till alla som är intresserade av användarupplevelser och affärsdrivna lösningar. inUse eftersträvar medvetet en mångfald för att öka förståelsen mellan avdelningar i organisationer. Mer information på http://frombusinesstobuttons.com

Program för ”From Business to Buttons” 2014:
Talarna och programmet kommer detta år att fokusera på följande frågeställningar:
•  Hur förhåller vi oss till att bra UX numera är en förutsättning för att lyckas?
•  Varför ska min verksamhet ta steget?
•  Hur ser användarnas verklighet ut?
•  Hur implementerar man strategiskt UX-arbete i befintliga processer?
•  Hur bygger man framgångsrika UX team?
•  UX ur ett globalt perspektiv/UX i Kina
•  Varför bör vi skapa etiskt medveten digital design?
•  Och vilka lösningar behöver samt vill användarna se framöver? Innovation, trender och kreativitet.

För mer information kontakta:
Pia-Karin Åkesson, Marknadschef +46 702-15 83 98 eller via e-post pia-karin.akesson@inuse.se