inUse gör drömrekrytering från Sony Mobile

inUse har sedan årsskiftet vuxit med nitton nya medarbetare, och senaste in i gemenskapen är David de Léon som blir UX Director på inUse från och med 13 augusti. UX-Director tjänsten är en ny tjänst hos inUse och David kommer närmast från Sony Mobile. David de Léon kommer också att ha en speciell roll som handlar om att leda arbetet i själva UX Director-gruppen. Anledningen till inUse expansion är en stark orderingång med flera nya kunder och stora projekt.

-  Jag brinner för god design och älskar att lära mig nya saker. inUse är en av Sveriges mest intressanta byråer och jag delar deras värderingar. De har ett orubbligt fokus på att skapa design som skapar värde för både beställare och användare. De är bra på vad de gör, men vill nu ta nästa steg. Den resan vill jag vara med på. Det säger David de Léontillträdande UX Director inUse.

David de Léon, som flera på inUse redan arbetat tillsammans med och känner till, blir UX Director på inUse från och med 13 augusti. Han kommer närmast från Sony Mobile där han idag har liknande arbetsuppgifter. David kommer också att ha en speciell roll att leda arbetet i själva UX Director-gruppen.

-  Jag kommer att ha ansvar för designkvalitén på det som produceras, samt jobba med att utveckla verksamheten. Jag vill hjälpa mina blivande kollegor att växa, att utveckla företagets designmetoder och hitta nya sätt att skapa värde för våra kunder. Jag gillar att fråga varför och att locka fram den oväntade lösningen. Det finns mycket som jag kommer att behöva lära mig, så först och främst ska jag lyssna, berättar David de Léon.

inUse är Nordens största byrå inom användbarhet, eller User Experience som är den engelska benämningen. Kunderna anlitar inUse för att de kan skapa design som ger förväntad nytta för användarna och för kundernas verksamhet. inUse hjälper även sina uppdragsgivare i det ständigt pågående digitala förändringsarbetet.

För mer information kontakta:
Pia-Karin Åkesson, Marknadschef +46 702-15 83 98 eller via e-post
pia-karin.akesson@inuse.se