inUse och Renova nominerade till Stora Designpriset

inUse och kunden Renova är nominerade till Stora Designpriset. Renovas kundportalen, som inUse tagit fram, är det enda digitala bidraget bland de fem finalisterna.

Rent historiskt har Stora Designpriset lagt mycket fokus vid just produktdesign, men i takt med digitaliseringen har även andra produkter och tjänster fått större utrymme.

Detta år är Renovas kundportal en av fem finalister. Den redan hyllade kundportalen har även tidigare fått mota priser, bland annat CIO Awards Årets Hållbara projekt.

Stora Designpriset delas ut årligen av Teknikföretagen. Prisutdelningen sker redan nästa vecka, den 24 april.

– Vi och Renova är så otroligt stolta över att vara en av finalisterna! Vi i teamet tycker att det är fantastiskt roligt att få jobba med smart design som genererar affärsnytta och dessutom bidrar till ett hållbarare samhälle. Kombinationen av verksamhetskompetens och kunskap om användarna och deras beteenden samt vårt nära samarbete med Renova har varit framgångsfaktorer, säger Cecilia Brunemark, Head of inUse Göteborg.

Långt samarbete

inUse har arbetat med Renova i mer än 3 år. Kundportalen som nu är live sedan en längre tid tillbaka är ett verktyg för styrning av miljö- och hållbarhetsarbetet. Väldigt många positiva effekter har uppnåtts genom införandet av kundportalen. Den stora vinnaren är miljön, då avfallshanteringen sker när kärl verkligen är fulla, vilket lett till färre transporter. Andra vinster är ökad möjlighet att vinna affärer, att sälj- och kundsupporten avlastas och att Renova genom den digitala kundportalen sätter en ny standard för branschen

inUse har varit en nyckelspelare för oss. De har säkerställt att vi skapar faktisk nytta hos kunderna. Dels genom att jobba nära våra kunder och dels genom att ha ett stort kunnande inom UX. Det innebär att de tjänster vi har i portalen är de som kunderna efterfrågar och har nytta av, säger Mikael Borgman, IT-chef på Renova.

Sara Doltz, Deputy Regional Manager & Content Manager at inUse, +46 7065 4 62 67

Cecilia Brunemark, Head of inUse Göteborg

+46 709 41 25 73

Användarupplevelsen är nyckeln till att förändra beteenden med hjälp av digitala lösningar – och därmed också till ökad lönsamhet och långsiktig hållbarhet.
Vi på inUse är passionerade experter just på samspelet mellan mänskligt beteende och digital design. Kombinationen är unik, och tillsammans med våra kunder har vi hittills påverkat vardagen för mer än 70 miljoner människor.
Och det är bara början.

Citat