inUse Sara Lerén talar på Euro IA Summit

Sara Lerén på inUse har blivit utvald att tala på den spanska konferensen Euro IA Summit. Hennes prat kommer att fokusera på inkluderande design.

European Information Architecture Conference, Euro IA, är en av de största och mest prestigefyllda konferenserna inom informationsarktitektur och User Experience. Konferensen pågår i tre dagar i Madrid, Spanien, och i år har Sara Lerén, UX strategist på inUse, blivit utvald att tala på konferensen. Hennes presentation kommer att fokusera på inkluderande design.

– Ofta är det våra förutfattade meningar och komfirmationsbias som lägger krokben och hindrar oss från att skapa en design som fungerar för alla. Jag kommer att prata om att inkluderande design är en förutsättning för hållbara produkter, och att det är lättare att designa för alla könsidentiteter än för bara två, berättar Sara Lerén.

EuroIA (http://www.euroia.org) arrangeras för elfte året i rad och flera tusen personer från hela världen samlas i Madrid för att delta i konferensen.

Årets tema är ”The quality of IA”.

Vad: Sara Lerén är en av få svenskar som blivit utvald att tala på konferensen.

Var: I Madrid arrangeras European Information Architecture Conference, Euro IA, en av världens största konferenser inom informationsarkitektur och UX.

När: 24–26 september.

Mer om Saras presentation: http://www.euroia.org/speaker/sara-leren/

Kontakt:

Sara Lerén, UX Strategist inUse, 070-961 13 11, sara.leren@inuse.se

Sara Doltz, redaktör inUse, 070-654 62 67, sara.doltz@inuse.se

Användarupplevelsen är nyckeln till att förändra beteenden med hjälp av digitala lösningar – och därmed också till ökad lönsamhet och långsiktig hållbarhet. Vi på inUse är passionerade experter just på samspelet mellan mänskligt beteende och digital design. Kombinationen är unik, och tillsammans med våra kunder har vi hittills påverkat vardagen för mer än 70 miljoner människor. Och det är bara början.