inUse värvar Sofia Karlsson

Sofia Karlsson blir ny vice regionchef och Service Designer på inUse kontor i Stockholm.

Det är ett glatt återseende för inUse. Sofia Karlsson var mellan 2008–2012 anställd som interaktionsdesignen och strateg på inUse i Stockholm. Hon har precis gjort sin första vecka som anställd och första känslan är positiv:

– Det känns fantastiskt. Det har varit roligt att återse gamla kollegor men också att lära känna alla nya anställda med deras kompetenser och erfarenheter. Jag överraskas också positivt över utvecklingsresan som inUse har gjort sedan 2012. Exempelvis att vi har tre UX Directors, tydligare rollfördelningar och ansvarsområden och en mycket bredare flora av kunder: Vi gör kontrollrum, intranät, tjänster, appar, användningstester och fysiska produkter.

Sofia har de senaste två åren jobbat som Senior Service Designer på Antrop. Innan dess har hon bland annat arbetat på Nansen, Funka, Ziggy och IKEA. I hennes nya tjänst kommer hon att ha personalansvar för alla konsulter på Stockholms-kontoret, något som hon längtat efter:

– De bitarna lockade mig otroligt mycket med tjänsten. Jag har länge känt att jag vill arbeta med att lyfta och utveckla andra människor, det är en stor drivkraft hos mig. Det, i kombination med att också få fortsätta med tjänstedesign, och att få utveckla inUse erbjudande på den punkten kändes som en klockren kombination.

Sofia Karlsson, 073 32 10 729, sofia.karlsson@inuse.se

inUse är en digital byrå som startades 2002, har 80 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och i Denver, US.