Världens UX-elit gästar Stockholm

Hela listan med meriterade talare till årets stora och eftertraktade UX-konferens From Business to Buttons är fulltalig och nu tillkännages den. Här är en kort presentation av samtliga föreläsare:

·  Cennydd Bowles som leder Twitters designteam i England, har en bred erfarenhet av rådgivning till olika verksamheter på temat; Fördelar med kundfokuserad design. Han är även författare till boken Undercover User Experience Design. Cennydd Bowles berättar om The Ethical Designer.

·  Kim Goodwin är bl a känd för sin bästsäljande bok; Designing for the Digital Age. Hon blev nyligen VP för User Experience på PatientsLikeMe, som nyttjar crowd-sourcad patientkunskap och medicinsk data till att förbättra sjukvården. Kim talar om Designing how we design.

·  Jeff Gothelf är en erkänd designer och eftertraktad föreläsare samt har lett team på; WebTrends, Publicis, Fidelity, AOL m fl. Jeff är även författare till boken Lean UX: Applying lean principles to improve user experience och föreläser om Building successful in-house innovation teams.

·  Christina Li är ett superproffs på UX och Service design med mer än femton års erfarenhet inom området och med stora kunskaper om hur man arbetar med såväl mobil, webb, TV som in-store och call center experience design i både Storbritannien och Kina. Christina talar om UX in China.

·  Dave Malouf är för tillfället Principal Designer of Experience Design at Rackspace. Han är Professor of Interaction Design och har över 20 års erfarenhet av interaktionsdesign, information architecture och design research. Dave kommer tala om What’s your business’ story?

·  Chris Risdon är Design Director på Adaptive Path. Chris har under de senaste 15 åren har arbetat med en kombination av IA, Graphic & Interaction design för framgångsrika produkter och tjänster åt både stora bolag och små start-ups. Han kommer att tala om Orchestrating Touchpoints.

·  Även två av grundarna i form av Ingrid Domingues (kvinnan bakom Business Impact Mapping and Management, tillika författare av flera böcker på samma tema) som har spenderat mer än två decennier med att designa och dokumentera digitala erfarenheter kommer att framträda tillsammans med nuvarande vice VD för inUse Johan Berndtsson som har en stark passion för UX och fantastisk design som gör livet lättare och roligare för användaren.

-  Vi är såklart mycket stolta över att kunna presentera en så kompetent samling föreläsare och vi är övertygade om att årets From Business to Buttons kommer bli en av de mest omtalade och minnesvärda UX-konferenserna. Det säger Pia-Karin Åkesson, Marknadschef på inUse.

Kort om From Business to Buttons
Konferensen samlar deltagare och föreläsare från hela världen där branschens framkant delar med sig av kunskap och den senaste forskningen rörande UX. Allt för att driva utvecklingen framåt och skapa digitala lösningar i världsklass. From Business to Buttons vänder sig till alla som är intresserade av användarupplevelser och affärsdrivna lösningar. inUse eftersträvar medvetet en mångfald för att öka förståelsen mellan avdelningar i organisationer. Mer information på http://frombusinesstobuttons.com

För mer information kontakta:
Pia-Karin Åkesson, Marknadschef +46 702-15 83 98 eller via e-post pia-karin.akesson@inuse.se