Pressmeddelande: Bageri Bergwall firar Victoria och Daniels bröllop!

Här på bageriet i Jakobstad vill vi vara med och fira bröllopet mellan Sveriges Kronprinsessa Victoria och Herr Daniel Westling, som går av stapeln den 19.6.2010.

”För att hylla kärleken och fira bröllopet med svenska folket kommer vi att baka den tårta som Sveriges Bagare och konditorer tagit fram”, säger verkställande direktör Anette Bergvall-Fagerström. Svenska folkets bröllopstårta påminner om en prinsesstårta till utseendet men skiljer sig till innehåll. Tårtan är bakad på mandelbotten och fylld med jordgubbskompott, vaniljbavaroise (mousse) och mandelkrisp. Tårtan är täckt av vit marsipan och dekorerad med kristyr, ett ljusblått sidenband och guldkrona. ”- Vi stöder Kronprinsessparets bröllopsstiftelse och har beställt guldkronor från Sverige. Leve kärleken”, säger Anette leende. Tårtan är en ljuvlig kombination av spröd romantik och en harmoni av svenska smaker och kommer finnas till försäljning från och med en månad innan bröllopet. Tårtan kan beställas direkt från bageriet eller från butiker och konditorier i Jakobstad, Karleby och Vasa med omnejd. För mer information angående Kronprinsessparets bröllopsstiftelse besök http://www.kungahuset.se/kronprinsessparetsbrollopsstiftelse. Om Bageri Bergwall: Ab Bageri Bergwall Leipomo Oy grundades 1966 av Per-Erik och Ulla-Britt Bergvall och drivs idag av dottern Anette Bergvall-Fagerström. Bageriet finns i Sandsund nära Jakobstad och har 20 anställda. Bageriet levererar bageriprodukter främst till Jakobstad, men också Karleby- och Vasaborna har fått smak för bageriets produkter. Hälsa och naturlighet är viktiga värderingar och företaget värnar om sin identitet som närbageri. Det är essentiellt för Bergwalls att kombinera tradition med framtidsvisioner och företagarglädje. För mera information, kontakta: Verkställande direktör Anette Bergvall-Fagerström, Tel: 06-7812 010, e-mail: anette.bw@multi.fi.

Taggar: