Invent Medic publicerar Årsredovisning för 2023 och Beslutsunderlag inför årsstämma

Invent Medic Sweden AB presenterar idag årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 samt beslutsunderlag för kommande årsstämma den 7 maj, 2024 i Lund.

Underlag för deltagande i bolagets årsstämma den 7 maj inklusive årsredovisning, fullständigt beslutsunderlag och fullmaktsformulär finns per idag den 16 april 2024 på bolagets hemsida www.inventmedic.se och kan på begäran även rekvireras från bolaget.

Anna Lindström, VD

Invent Medic Sweden AB (Invent Medic) är ett svenskt bolag som skapar möjlighet till ett aktivt liv för alla kvinnor genom att erbjuda ett brett sortiment av värdeskapande produkter inom kvinnohälsa till hälsovården, icke-statliga organisationer samt direkt till konsument. Bolagets produkter fokuserar på kvinnlig inkontinens samt menstruell hälsa. Till hälsovårdens aktörer i ett flertal länder erbjuds den egenutvecklade produkten Efemia Bladder Support, ett CE-märkt och patenterat medicintekniskt hjälpmedel mot kvinnlig ansträngningsinkontinens. Dessutom är Invent Medic exklusiv distributör i Sverige för det kvinnliga uridomet UriCap. Via den egna e-handelskanalen www.flowcup.com samt genom samarbeten med icke-statliga organisationer erbjuder bolaget egenutvecklade, säkra och hållbara mensskydd som menskoppar och menstrosor samt tillbehörsprodukter. Invent Medics aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen IMS, och aktiens ISIN-kod är SE0007603402. Mer information finns på www.inventmedic.com och www.spotlightstockmarket.com.