#investtalks - aktuella börs-vd:intervjuer - nu på Spotify! Premiärpodd med: Erik Ranje, VD Stendörren Fastigheter (STEF B)

I podden får vi insikter i hur snabbväxande Stendörren Fastigheter rustar för ytterligare expansion med nytt fokusområde inom bostäder och geografisk breddning

Invest Talks "Sektor: Fastigheter" publicerad Fredag 17.e Dec i Dagens industri & di.se - Nordens största affärstidning 290 000 läsare.

Stendörren Fastigheter äger, förvaltar, utvecklar och förvärvar verksamhetslokaler, huvudsakligen för lager, logistik och lätt industri, i Storstockholms- och övriga Mälardalsregionen. Stendörren Fastigheter är ett tillväxtbolag med en tydlig nisch som på senare år utvecklats mycket framgångsrikt genom såväl förvärv som förädling och utveckling av det egna beståndet. I år har Stendörren Fastigheter breddat sig geografisk genom expansion i Västsverige och i Danmark. Vidare har vi breddat verksamheten genom utveckling av bostäder i egen regi. Det berättar bolagets vd Erik Ranje.

Fakta: Stendörren Fastigheter är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar verksamhetslokaler, huvudsakligen för lager, logistik och lätt industri, i Storstockholms- och Mälardalsregionen. Stendörren Fastigheter är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap, kortnamn STEF B. Stendörrens fastigheter finns främst i Storstockholm. Stendörren driver även projektutveckling av tidigare outnyttjad tomtmark i dessa områden. Stendörren bildades 2014. Bolaget finns i bland annat områden som Högdalen, Veddesta, Upplands-Bro, Uppsala, Enköping, Flen och Eskilstuna. Stendörren har sitt huvudkontor i Stockholm.

Länk till Spotify: https://open.spotify.com/episode/6UlVqianxUBNgLY4Hictip?si=IkUaTWsMRFOBEt34nqi0bQ

Läs mer på: https://www.stendorren.se/investor-relations/

Filmintervju med bolagets Erik Ranje VD Stendörren Fastigheter AB: länk: https://www.linkedin.com/feed/

Intervju: https://www.di.se/pressreleaser/2021/12/06/invest-talks-content-relations-sverige-snabbvaxande-stendorren-fastigheter-rustar-for-ytterligare/

#investtalks #stendörrenfastigheter #investtalksstendörrenfastigheter #investorrelations #dagensindustri

Skribent: Annika Wihlborg ⎮Invest Talks
Filmproducent: Sokol Vjerdha ⎮Invest Talks
Distribution: Dagens Industri & Di.se
Projektledare: Andreas Hörlin⎮Invest Talks
Studio: Studio⎮Invest Talks Regeringsgatan 29, Stockholm

Om Invest Talks:
Invest Talks är en oberoende plattform för börsbolag, intressenter & aktieägare. Vi bevakar noterade och onoterade företag. Följ oss på LinkedIn eller vårt nyhetsrum på Cision. Distributionspartner: Dagens Industri.