#InvestTalks filmintervju ⎮ Torsten Granberg VD Plagazi

Plagazi är ett cleantechbolag som grundades 2008, de har utvecklat en banbrytande ochvärldsunik teknologi som omvandlar avfall till grön vätgas plasmaförbränning och patenterad teknik. Det globala intresset för grön vätgas är enormt och Plagazi befinner sig för närvarande i en exponentiell tillväxtfas. Det berättar Plagazis vd Torsten Granberg.

Länk filmintervju: https://youtu.be/iVmCih3JXlU

Länk Q&A artikel: https://www.di.se/pressreleaser/2022/03/18/invest-talks-content-relations-sverige-investtalks-plagazi-har-uppnatt-flera-strategiska-milstolpar/

Investor relations: https://www.plagazi.com

Fakta: Plagazi är ett cleantechbolag som grundades 2008 och har utvecklat en banbrytande och världsunik teknologi som omvandlar avfall till grön vätgas. Plagazis teknologi gör det möjligt att producera vätgas till en fjärdedel av kostnaden jämfört med traditionella metoder. Plagazi processen bidrar till att lösa de globala problemen som icke-återvinningsbart avfall, jakten på förnybara energikällor och koldioxidutsläpp. Med flera aktiva projekt i Europa strävar Plagazi att bli svaret på kontinentens strävan att nå uppsatta klimatmål.

#InvestTalks #energi #plagazi #nasdaq #börsnotering #ipo #onoterat

Skribent: Annika Wihlborg ⎮#InvestTalks
Foto/filmproducent: Sokol Vjerdha ⎮#InvestTalks
Distribution: Dagens Industri & Di.se
Projektledare: Andreas Hörlin⎮#InvestTalks
Studio: Regeringsgatan 29, Stockholm

#InvestTalks är en oberoende plattform för börsbolag, intressenter & aktieägare. Vi bevakar noterade och onoterade företag. Följ oss på LinkedIn eller vårt nyhetsrum på Cision. Distributionspartner: Dagens Industri.