#InvestTalks Podcast ⎮ Ellen Donnelly VD Abliva (ABLI)

Abliva avancerar på flera fronter med sina världsunika kandidater för behandling av mitokondriella sjukdomar

Intervjun publiceras även i #Investtalks Sektor: Health Care med Dagens industri & di.se - Nordens största affärstidning 290 000 läsare.

Fakta: Abliva bedriver forskning och utvecklar läkemedel för behandling av primära mitokondriella sjukdomar. Dessa medfödda, sällsynta och ofta mycket svåra sjukdomar uppstår då cellens energiförsörjare, mitokondrierna, inte fungerar som de ska. Bolaget fokuserar på två projekt. KL1333, en kraftfull reglerare av nivåerna av de essentiella koenzymen NAD⁺ och NADH, är på väg in i sen utvecklingsfas. NV354 är en energiersättningsbehandling där den prekliniska utvecklingen har slutförts. Abliva, med sin bas i Lund, är noterat på Nasdaq Stockholm (kortnamn: ABLI).

Läs mer på: https://abliva.com/sv/investerare/ Dagens industri

E-tidning: https://etidning.di.se

Di.se: https://www.di.se/pressreleaser/2022/06/08/invest-talks-content-relations-sverige-investtalks-abliva-avancerar-pa-flera-fronter-med-sina/

Webcast: https://youtu.be/CT8cL1LVF1w

Podcast: https://open.spotify.com/episode/5VSYDqHUjNP4MXPzPcY6eU?si=478ca18fc72a447e

Journalist: Annika Wihlborg ⎮ #InvestTalks

#InvestTalks är en oberoende plattform för börsbolag, intressenter & aktieägare. Vi bevakar noterade och onoterade företag i syfte att stärka bolagens relationer till investerare & intressenter.

Friskrivning från ansvar: #InvestTalks är inte finansiella rådgivare, står inte under finansinspektionens tillsyn och ger inga råd till investerare. Vi tar inget ansvar för fullständighet i sponsrat innehåll, innehållet ska tolkas som marknadsföring och inte ses som en köprekommendation från oss. Alla investeringar innebär risk och satsat kapital kan helt gå förlorat i värde. Med reservation för ev. produktions-, tryck- & färgfel.