#InvestTalks Podcast ⎮ Fredrik Lindblad , VD BiBBInstruments AB : "BIBB förbättrar cancerdiagnostiken med världens första eldrivna endoskopiska biopsiinstrument"

Cirka 40 % av befolkningen får diagnosen cancer någon gång under sin livstid och tidig diagnos är avgörande för framgångsrik behandling och överlevnad. Medicinteknik­bolaget BiBBInstruments (”BiBB”) utvecklar diagnostikinstrument för tidigare upptäckt av cancertumörer. EndoDrill® Model X är världens första eldrivna endoskopiska biopsiinstrument där en roterande nålcylinder möjliggör vävnadsprovtagning av betydligt högre kvalitet än dagens manuella biopsiinstrument. EndoDrill® riktar sig till en snabbväxande global marknad för endoskopiska ultraljudsstyrda biopsiinstrument. Det berättar Fredrik Lindblad, vd på BIBB.

Intervjun publiceras även i #Investtalks Sektor: Health Care med Dagens industri & di.se - Nordens högsta räckvidd till investerare & intressenter.

Fakta: BiBBInstruments är ett medicinteknikbolag som utvecklar och marknadsför diagnostikinstrument under varumärket EndoDrill® för tidig upptäckt av cancertumörer. EndoDrill® Model X är världens första CE-märkta eldrivna biopsiinstrument för endoskopisk provtagning. EndoDrill®riktar sig till den globala marknaden för endoskopiska biopsiinstrument med fokus på segmentet ultraljudsstyrda biopsiinstrument, det mest snabbväxande området inom endoskopi. BiBBInstruments aktie (Ticker: BIBB) är noterad på Spotlight Stock Market.

Läs mer på: https://lnkd.in/djG9jUBu
Dagens industri E-tidning: https://etidning.di.se
Di.sehttps://lnkd.in/eGwqAwqy
Webcast: https://lnkd.in/exiacJzS
Podcast: https://lnkd.in/eBzEYm9N

Journalist: Annika Wihlborg ⎮ #InvestTalks
#aktier #börs #kapitalmarknad #investorrelations  #investtalks
#dagensindustri

#InvestTalks är en oberoende plattform för börsbolag, intressenter & aktieägare. Vi bevakar noterade och onoterade företag i syfte att stärka bolagens relationer till investerare & intressenter.
#InvestTalks är inte finansiella rådgivare, står inte under finansinspektionens tillsyn och ger inga råd till investerare.