#InvestTalks Podcast ⎮ Kåre Engkilde , Vd Amniotics AB (AMNI): "Amniotics har utvecklat en unik plattform för framtidens cellterapiläkemedel"

Intervjun publiceras även i #Investtalks Sektor: Health Care med Dagens industri & di.se - Nordens högsta räckvidd till investerare & intressenter.

Amniotics utvecklar cellterapiläkemedel baserade på stamceller från fostervatten med unika egenskaper för tillämpningar inom regenerativ medicin. Under 2022 passerar Amniotics en avgörande milstolpe. Då inleds en fas I/II klinisk studie med bolagets första läkemedelskandidat, PulmoStem, som utvecklas för läkning av lungskador. Det berättar Amniotics vd Kåre Engkilde.

Fakta: Amniotics är ett biopharmaföretag som utvecklar cellterapiläkemedel baserade på mesenkymala stamceller (MSC) från fostervatten. Baserat på ett decennium av forskning vid Lunds universitets internationellt erkända stamcellscenter och Skånes universitetssjukhus i Lund, arbetar företaget med banbrytande teknologi för tillvaratagande och produktion av vävnadsspecifika neonatala mesenkymala stamceller (MSC). Dessa stamceller har unika egenskaper för tillämpningar inom regenerativ medicin. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm, kortnamn AMNI.

Läs mer på: https://lnkd.in/dZrAVtkA
Dagens industri E-tidning: https://etidning.di.se
Di.sehttps://lnkd.in/d2wSHjSu
Webcast: https://lnkd.in/dU7xVYUA
Podcast: https://lnkd.in/d-awKTVt

Journalist: Annika Wihlborg ⎮ #InvestTalks
#aktier #börs #kapitalmarknad #investorrelations #investtalks
#dagensindustri #healthcare Dagens industri Nasdaq Stockholm

#InvestTalks är en oberoende plattform för börsbolag, intressenter & aktieägare. Vi bevakar noterade och onoterade företag i syfte att stärka bolagens relationer till investerare & intressenter.
#InvestTalks är inte finansiella rådgivare, står inte under finansinspektionens tillsyn och ger inga råd till investerare.