#InvestTalks Podcast ⎮ Martin Waleij , VD BrainCool AB (publ) (BRAIN): BrainCool ökar omsättningen och står inför avgörande marknadsgenombrott i USA

Medicinteknikbolaget BrainCools försäljning har tagit ordentlig fart under 2022, då omsättningen prognostiseras till drygt 20 miljoner kronor. Bolaget, som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem,står inför ett genombrott för sin produkt IQool System på USA-marknaden och ambitionen är att omsätta 100 miljoner kronor 2025. Det berättar BrainCools vd Martin Waleij.

Intervjun publiceras även i #Investtalks Sektor: Health Care med Dagens industri & di.se - Nordens största affärstidning med 290 000 läsare.

Fakta: BrainCool är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. Bolaget fokuserar på två affärsområden, Brain Cooling och Onkologi BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market, kortnamn BRAIN.

Läs mer på: https://www.braincool.se
Dagens industri E-tidning: https://etidning.di.se
Di.sehttps://lnkd.in/enVtffm5
Webcast: https://lnkd.in/e5g8MB7z
Podcast: https://lnkd.in/eE-KFJSS

Journalist: Annika Wihlborg ⎮ #InvestTalks
#investorrelations #braincool #healthcare #spotlight

#InvestTalks är en oberoende plattform för börsbolag, intressenter & aktieägare. Vi bevakar noterade och onoterade företag i syfte att stärka bolagens relationer till investerare & intressenter.
#InvestTalks är inte finansiella rådgivare, står inte under finansinspektionens tillsyn och ger inga råd till investerare.