#InvestTalks Webcast ⎮ Pär Bergsten, VD H&D Wireless AB (HDWB): Strategiskt långsiktigt samarbete innebär ett avgörande genombrott för H&D Wireless

Intervjun publiceras även i #Investtalks Sektor: Tech med Dagens industri & di.se - högst räckvidd till investerare & intressenter.

Techkoncernen H&D Wireless marknadsför en produktportfölj bestående av moduler, IoT enheter och mjukvara i världsklass till kunder med fokus på IoT, Industri 4.0 och trådlös multimedia. Koncernens ambition är att stötta stora och medelstora företags digitalisering med mjukvara, hårdvara och konsulttjänster. H&D Wireless har erhållit ett MoU, memorandum of understanding kring samverkan med ett stort globalt bolag. Samarbetet kommer sannolikt att bli koncernens hittills viktigaste milstolpe. Det berättar Pär Bergsten, vd på H&D Wireless.

Fakta: H&D Wireless är en svensk leverantör av teknologi och tjänster inom Internet of Things och realtidspositionering med molnplattformarna Griffin® samt GEPS®. H&D Wireless grundades 2009 och har levererat över 1 miljon trådlösa produkter hittills för IoT och M2M-lösningar över hela världen. Företaget utvecklar och levererar lösningar som digitaliserar och visualiserar fysiska processer och identifierar bland annat hanteringen av material, verktyg och maskiner med sin egenutvecklade lösning GEPS® (Griffin Enterprise Positioning Service). Sen halvårsskiftet 2019, ingår även MES systemet Casat i koncernen. H&D Wireless aktie är listad på Nasdaq First North, kortnamn HDWB.

Läs mer på: https://lnkd.in/eKUug7GK
Dagens industri E-tidning: https://etidning.di.se
Di.sehttps://lnkd.in/dfk4FJ9Q
Webcast: https://lnkd.in/d5i27rwm

Journalist: Annika Wihlborg ⎮ #InvestTalks
#aktier #börs #kapitalmarknad#investorrelations #investtalks
#dagensindustri #nasdaq

#InvestTalks är en oberoende plattform för börsbolag, intressenter & aktieägare. Vi bevakar noterade och onoterade företag i syfte att stärka bolagens relationer till investerare & intressenter.
#InvestTalks är inte finansiella rådgivare, står inte under finansinspektionens tillsyn och ger inga råd till investerare.