Åtgärder för att minska smittspridning

Inför årsstämman den 11 maj vill Latour uppmana aktieägare att tänka på att det är allas vårt ansvar att göra vad vi kan för att minska takten på smittspridningen av covid-19 coronaviruset.

Bolaget har vidtagit en rad försiktighetsåtgärder för att minska risken för smittspridning i samband med årsstämman och vill vara tydliga med följande:

• Ingen förtäring eller mingel kommer att erbjudas, varken innan eller efter stämman.
  • Årsstämman längd kommer att begränsas till 15 minuter.

• Anföranden kommer att begränsas till några få minuter eller ställas in.

• Inga styrelseledamöter utöver styrelsens ordförande och verkställande direktören kommer att delta.

• Aktieägare som är sjuka, har haft kontakt med sjuka eller tillhör en riskgrupp bör inte deltaga, utan uppmanas rösta via ombud.

• Latour uppmanar alla aktieägare att utöva sin rösträtt genom ombudsfullmakt för att undvika att fysiskt närvara på stämman.

Göteborg, 8 april 2020

Katarina Rautenberg, Controller & Compliance manager Latour, 0723 631 631

Investment AB Latour är ett blandat investmentbolag bestående av en helägd industrirörelse samt en portfölj av börsnoterade innehav där Latour är huvudägare eller en av huvudägarna. Börsportföljen består av nio betydande innehav med ett marknadsvärde på cirka 55 miljarder kronor. Den helägda industrirörelsen omsätter cirka 15 miljarder kronor.