Latours CFO lämnar under 2025

Anders Mörck, CFO på Investment AB Latour, har meddelat att han avser att lämna sin roll som CFO under 2025, med sikte på den 30 april 2025. Anders har varit CFO sedan 2008.

”Jag har kommit till insikt att jag är mogen att inleda nästa fas i mitt liv, och jag kommer därmed inte att gå vidare till någon annan roll utanför Latour. Jag har inte kunnat ha ett bättre jobb och kommer lämna fantastiska kollegor och bolag som jag älskar. Jag hoppas jag får möjlighet att i någon form fortsätta upprätthålla relationen”, säger Anders Mörck.

”Jag vill tacka Anders för hans betydande insatser under alla dessa år där Anders varit instrumentell för Latours positiva utveckling, inte minst vad gäller vår företagskultur. Liksom Anders ser jag fram emot att ha en fortsatt relation. Vi inleder omgående en process för att söka hans efterträdare”, säger Johan Hjertonsson, koncernchef och VD för Investment AB Latour.

Göteborg, 30 augusti 2024

Johan Hjertonsson
Verkställande Direktör

Johan Hjertonsson, koncernchef och VD, 070-229 77 93
Anders Mörck, CFO, 070-646 52 11

Denna information är sådan information som Investment AB Latour (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2024, kl.14.00 CEST.