• Investment AB Latour/

Latours helägda dotterbolag, Latour Industries, har idag offentliggjort ett rekommenderat kontant offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Allgon AB (publ)

Investment AB Latours helägda dotterbolag, Latour Industries AB, har idag offentliggjort ett rekommenderat offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Allgon AB (publ) att överlåta samtliga B-aktier, som är det enda utestående aktieslaget, i Allgon till Latour Industries.

För mer information hänvisas till Latour Industries pressmeddelande:

Göteborg, 14 december 2020

Verkställande Direktör

Johan Hjertonsson, VD och koncernchef Latour, 0702 29 77 93
Anders Mörck, CFO Latour, 0706 46 52 11

Latour Industries AB består av ett antal verksamhetsområden, som var och ett har en egen affärsidé och affärsmodell. Tanken är att inom affärsområdet utveckla självständiga enheter som på sikt skall kunna etablera sig som egna affärsområden inom Latour.  Latour Industries omsätter 3 miljarder kronor.

Investment AB Latour är ett blandat investmentbolag bestående av en helägd industrirörelse samt en portfölj av börsnoterade innehav där Latour är huvudägare eller en av huvudägarna. Börsportföljen består av nio betydande innehav med ett marknadsvärde på cirka 67 miljarder kronor. Den helägda industrirörelsen omsätter 15 miljarder kronor.