Beslut från Öresunds extra bolagsstämma den 11 december 2014

Vid en extra bolagsstämma i Investment AB Öresund (publ) (”Öresund”) den 11 december 2014 har bland annat följande beslut fattats:

STYRELSE OCH ARVODEN

Stämman beslutade, allt enligt valberedningens förslag, att styrelsen skall bestå av sex styrelseledamöter samt nyvalde Anna Engebretsen och Märtha Josefsson till nya styrelseledamöter för perioden intill årsstämman 2015 med entledigande av Öystein Engebretsen, Per-Olof Eriksson och Fredrik Grevelius, som på egen begäran har avgått ur styrelsen. Öresunds styrelse består därefter av Magnus Dybeck, Anna Engebretsen, Laila Freivalds, Märtha Josefsson, Mats Qviberg och Marcus Storch. Till styrelsens ordförande omvaldes Mats Qviberg och till vice ordförande valdes Laila Freivalds.

Stämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att nyvald styrelseledamot erhåller arvode för sitt arbete som styrelseledamot i enlighet med den arvodesnivå som beslutades av årsstämman 2014, proportionerligt i förhållande till mandattidens längd; att de styrelseledamöter som valdes vid årsstämman 2014 skall erhålla oförändrat arvode; samt att avgående styrelseledamot skall arvoderas i enlighet med den arvodesnivå som beslutades av årsstämman 2014, proportionerligt i förhållande till den förkortade mandattidens längd.

Stockholm den 11 december 2014

Frågor besvaras av Gustav Lindner, verkställande direktör, telefon 08 – 402 33 00.

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller krav ställda i noteringsavtal.