Ledningsförändring och tidigarelagd rapport

Ledningsförändring och tidigarelagd rapport

Fredrik Grevelius har utsetts till verkställande direktör i Investment AB Öresund (publ) (”Öresund”) från och med den 19 januari 2012. Fredrik Grevelius är i dag investeringsansvarig i Öresund. Fredrik är utbildad civilekonom och har tidigare varit Kapitalförvaltare vid Öhman Kapitalförvaltning, Finansanalytiker hos ABG Sundal Collier, Danske Securities, D.Carnegie AB och HSBC samt Revisor vid Öhrlings Reveko.

Öresunds nuvarande verkställande direktör Stefan Charette har utsetts till verkställande direktör i det nya dotterföretaget Goldcup 100107 AB (publ) (”Newco”) som kommer att skiftas ut till Öresunds aktieägare genom inlösen.

Öresunds bokslutskommuniké för 2011 kommer att tidigareläggas och offentliggöras den 21 februari 2012.

Stockholm den 27 december 2011

Frågor besvaras av Sven Hagströmer, ordförande, telefon 08 – 402 33 00.

Öresund är skyldigt att, i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden, offentliggöra informationen i detta pressmeddelande. Informationen lämnades för publicering den 27 december 2011 klockan 10.30.