Öresund: Stefan Dahlbo ny VD för Öresund

Mats Qviberg har efter 14 år som verkställande direktör för Investment AB Öresund beslutat sig för att avgå som VD i samband med årsstämman den 23 mars 2007. Mats kommer av Öresunds valberedning att föreslås till vice ordförande.

Öresunds vice VD Stefan Dahlbo har utsetts till ny verkställande direktör. Stefan har varit vice VD för Öresund sedan år 2000. Dessförinnan var Stefan verkställande direktör för Hagströmer & Qviberg AB mellan åren 1995 och 2000.

Vidare har Custos VD Stefan Charette anställts i Öresund och utsetts till vice VD.

I en kort kommentar säger Öresunds styrelseordförande Sven Hagströmer, föreslagna vice ordförande Mats Qviberg och blivande VD Stefan Dahlbo:

"Business as usual."

I en längre kommentar säger Sven, Mats och Stefan:

"Den förändring vi nu gör är en naturlig förlängning av en process, där Stefan alltmer tagit över ansvaret för den dagliga driften av Öresund. Sven och Mats kan med denna nya organisation tillsammans fortsätta fokusera på de strategiska frågeställningarna och vara delaktiga i investeringsbesluten, samtidigt som bolaget får en bra och kompetent investeringsorganisation."

För en ännu längre kommentar, vänligen ring Sven, Mats, Stefan eller Stefan Charette på telefon
08 - 402 33 00.

Stockholm den 23 januari 2007